Tänker på veckan som gått.
Nu har jag varit på min nya arbetsplats i 1 1/2 vecka.
Känner mig välkommen av mina nya arbetskamrater och övrig personal.
Jag har lärt mig att jag ska vara frågvis så att jag vet vad som förväntas av mig.
Det förekommer ju att man gör saker som kanske inte är rätt och ingen säger något , hur ska man då veta?
En kvinna berättade för mig att det var en ny personal som började där på skolan och om man äter i matsalen med eleverna får man betala mindre pris än om man tar med sig maten in i personalrummet.
Den här nya personalen hade inte riktigt fått den informationen utan köpte mat i matsalen till det billigare priset och tog med sig maten ut i personalrummet och åt.
Min fråga till Er är hur skulle ni agera i det ?
Skulle ni ge en mycket tydligare information till den här personen på ett bra sätt eller skulle ni inte låtsas om någonting och hoppas på att någon annan betättar för den här personen ?
Svara gärna 😊
Ha en fin lördag 💖